Velbere

Konkurs na Facebooku – jak zrobić to dobrze

Konkurs na Facebooku – jak zrobić to dobrze?

Konkursy na Facebooku to zawsze przyjemne zajęcie, ale też dobre narzędzie marketingowe. Warto więc skorzystać z szansy, aby spośród wielu konkursów wybrać ten, który będzie dla Ciebie najlepiej pasował i sprawił Ci tylko pozytywne wrażenia.

Na czym polegają konkursy na Facebooku?

Konkursy na Facebooku to wielki sposób na zachęcenie znajomych do odwiedzenia strony internetowej. Dzięki temu można pozyskać nowych użytkowników i sprzedawać produkty. Taka forma promocji może być odpowiednia dla wszystkich branż, ale należy pamiętać o tym, że istnieje ryzyko porażki i udawania rzeczywistości.

Ponadto należy pomyśleć o tym, jakie będą konkursy i czy skupią się na jednej lub kilku kategorii produktów. Jeśli masz wiele ciekawych rzeczy do sprzedaży, konkurs będzie dostosowany do potrzeb odwiedzających stronę internetową Twojej firmy!

Konkursy na Facebooku – jak zrobić to dobrze?

Być może słyszałeś, że możesz wygrać pieniądze, nagrody, a nawet sławę, biorąc udział w konkursie na Facebooku. Ale jakie są zasady? A jak sobie radzisz z wygraniem nagrody?

Aby kwalifikować się do otrzymania jakiejkolwiek nagrody, Twoje konto musi mieć na przykład co najmniej 100 znajomych.

Jakie rodzaje konkursów można robić na Facebooku?

Konkursy na Facebooku to świetna metoda promocji firmy. To, jakie rodzaje konkursów można robić na Facebooku, zależy od tego jaką firmę prowadzisz i co chcesz osiągnąć.

Możesz również stworzyć konkursy z nagrodami, które możesz rozdawać swoim fanom. Jeśli masz wysoką jakość produktów lub usług ich promocja na Facebooku będzie szybko odniosła sukces i przyciągnie do Ciebie więcej klientów! To dlatego tak dużo firm prowadzi tego rodzaj. 

Warunek wygranej w konkursie może być chociażby uzbieranie jak największej ilości lajków pod komentarzem. Zabieg ten sprawi, że uczestnicy konkursu angażują bardzo dużo swoich znajomych w interakcję na twoim fanpage!

Czytaj dokładnie regulamin konkursu – musisz go odpowiednio ustawić

Kiedy organizujesz konkurs na Facebooku, upewnij się, że wszystko jest w porządku. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać:

  • Konkurs powinien być legalny.
  • Musisz wybrać prawidłowe dane i formę swojej konkurencji.

Zdecyduj się na jeden rodzaj nagrody

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać podczas zakładania konkursu na Facebooku, jest to, aby nie przesadzać. Nie musisz nagradzać każdego nagrodą i sprawiać wrażenie, że rozrzucasz pieniądze. Najlepszym sposobem na to jest upewnienie się, że Twoje nagrody są atrakcyjne, trafne i terminowo przyznawane.

Na przykład, jeśli ktoś wygra iPada, ale nie odbierze nagrody w ciągu 30 dni (lub w wybranym przez Ciebie czasie), wówczas traci swoją wygraną i nie kwalifikuje się do przyszłych! Daje to pewność, że tylko ci, którzy chcą tego, co otrzymali, skorzystają z nich – a także zapewnia sprawiedliwość wszystkim zaangażowanym stronom.

Innym świetnym sposobem na zapewnienie sukcesu konkursu na Facebooku jest zaoferowanie odpowiedniej i atrakcyjnej nagrody. Na przykład, jeśli organizujesz rozdawanie biletów na wydarzenie, sensowne jest oferowanie biletów na to wydarzenie. Osoby, które wykażą zainteresowanie tego rodzaju nagrodą, najprawdopodobniej zainteresują się tym, co wygrali!

Jakie rodzaje konkursów można robić na Facebooku

Wybierz sposób losowania zwycięzcy

Są na Facebooku różne sposoby losowania zwycięzcy. Najczęściej jest to losowanie sięgające do 300 osób, które zostaną zaproszone do udziału w konkursie i będzie możliwe do wygrania tylko po 1 nagrodę.

Metody wyłaniania zwycięzcy konkursu:

  • Największa ilość like pod komentarzem na FB
  • Najciekawszy komentarz
  • Losowy komentarz pod warunkiem, że dana osoba polubiła FanPage oraz post konkursowy
  • Losowy komentarz pod warunkiem oznaczenia co najmniej 3 znajomych w komentarzu.

Promuj konkurs

Zakładaj grupy na Facebooku i wysyłaj do nich odpowiednie komunikaty. Grupy są istotnym elementem prowadzenia promocji konkursu na Facebooku. Możesz za pośrednictwem nich komunikować się ze swoimi fanami i innymi osobami, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą. Jeżeli masz kilkanaście tysięcy fanów, powinieneś z innych fanów utworzyć grupy. W ten sposób będziesz mógł bez problemu przekazywać informacje o konkursie, nawiązywać nowe znajomości i budować swoją reputację jako osoba pomocna.

Dodaj na stronie/ w poście linki do konkursu. Dodawanie takich linków na stronie jest bardzo proste. Wystarczy przejść się po stronie i skopiować adres URL z pasku adresu i wkleić w docelowe miejsce. Po zalogowaniu się na Facebooku, użytkownicy zobaczą te linki razem z Twoimi postami i informacjami o konkursie.

Poinformuj kontakty o tym, że masz konkurs. Jeżeli jesteś w stanie przekonać swoich fanów do przyłączenia się do Twojej akcji promocyjnej, to bardzo dobrze! Aby to zrobić, należy wysłać im wiadomości

 

Co jeszcze warto wiedzieć o konkursach na FB?

Do każdego zadanego pytania (konkursu) istnieje nieskończona liczba odpowiedzi i możliwe jest ich losowe przedstawienie w formie strony internetowej.

Najważniejsze elementy programu do losowania zwycięzcy:

  • Wspieranie uczestników, aby pomogli im w szybkiej podróży na obiektach Facebooka;
  • Możliwość dodania swojego nicku lub pseudonimu (loga);

Jakie nagrody warto wybrać w konkursie na facebook

Dodatkowe przykłady zadań dla uczestników konkursu na fb

  • Jak nazywa się twoja ulubiona książka?
  • Jaka jest twoja ulubiona drużyna sportowa?
  • Kto był pierwszą osobą, którą pocałowałeś?

Jakie jest Twoje ulubione jedzenie? Jaki jest Twój ulubiony film? Kto jest Twoją celebrycką miłością? Jaki jest Twój numer telefonu? Co lubisz robić, gdy się nudzisz? Jaka jest pierwsza rzecz, która przychodzi mi do głowy, gdy mówię słowo „lato” lub „zima”?

Jakie nagrody warto wybrać?

  • Nagrody w postaci gadżetów,
  • Nagrody w postaci pieniędzy,
  • Nagrody w postaci produktów,
  • Nagrody w postaci usług są czasami wybierane, ale nie zawsze jest to takie proste, gdyż cena może być zbyt duża dla klienta i mieć negatywny wpływ na jego środowisko online (np. Facebook). Warto więc sprawdzić cenę swojej oferty i rozważyć jej ulokowanie na platformach znacznie droższych niż Instagram czy YouTube (czyli 3 funty). Dlatego też warto spróbować skorzystać ze średniej ponińki pocztu (1 funta) lub nawet niŻSZEGO wiadomo co ma byc dostatwa w tym razie !!!

Wystarczy kilka podstawowych zasad, żeby stworzyć konkurs, z którego audio i uczestnicy będą zadowoleni.

  • Konkurs musi być interesujący.
  • Konkurs musi być dostępny dla wszystkich użytkowników.
  • Konkurs musi być łatwy do zrozumienia i spersonalizowany, nie można go traktować jak banalny kontrakt.
  • Musi być edukacyjny, bo wiadomo – podczas gry nawet bardzo młodych ludzi może się poruszyć i rozwijać swoją wiedzę oraz umiejętności/talenty/talenty edukacyjne czy też inne formy integracji społecznej – to takie dziwne rzeczy! Na przykład np.: “Uczestniczymy w grze konkursowej na Facebooku!” albo „Przesłuchamy rozmowy audiofoniczne z naszych użytkowników na temat tego co sądzicie o konkursach na wyniki wysyłane przez Was we wszystkie swoje ruchliwe strony internetowe – samemu odpowiedzcie sobie za każdy znakomity efekt dla Waszej firmy;) !”

Po co właściwie robić konkursy na Facebooku

Konkursy na Facebooku to darmowy sposób na zwiększenie zasięgu strony. Warto robić konkursy, żeby zdobyć fajnych klientów. Tylko wtedy będziecie mogli skutecznie promować swoją markę i sprzedawać produkty przez internet.

Jeśli chcesz być w tym biznesie, warto poznać możliwości, jakie przynoszą takie konkursy oraz pomyśleć o nich od nowa. 

Konkursy na fb to świetny sposób na zwiększenie zasięgu strony i promocji swojego sklepu lub usług oferowanych przez Ciebie jako firma. Wystarczy tylko pomyśleć co można w nich ugrać!

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Inne wpisy

Co to jest LinkedIn

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to społeczność biznesowa, która umożliwia użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowych, poszukiwanie pracy, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, a także budowanie

Czytaj dalej
Przewiń do góry