Velbere

Prowadzenie instagrama

Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Założenie konta na Instagramie

Pierwszą istotną decyzją jest zastanowienie się nad tym, czy profil ma być prywatny, czy biznesowy. W przypadku konta firmowego trzeba będzie je połączyć z profilem na Facebooku. Umożliwi to wybór branży, a także pozwoli uzupełnić pozostałe dane. Kolejną zaletą profilu biznesowego jest możliwość zobaczenia statystyk oraz tworzenie postów sponsorowanych. Ważnym elementem konta na Instagramie jest zdjęcie profilowe. Może nim być logo, lub inny specyficzny obrazek, który będzie kojarzył się z działalnością firmy lub branżą. Następnym krokiem powinno być uzupełnienie opisu. Ważne, żeby był on unikalny, nie należy więc kopiować go z innych stron internetowych czy profili. Ponadto w opisie powinien znaleźć się link do naszej witryny internetowej. 

Bardzo istotnym elementem jest odpowiednia nazwa naszego profilu. Jeśli posiada więcej niż dwa człony, warto zapisać każdy człon wielką literą np. www.ZajrzyjNaMojaStrone.pl. Zapis w tym stylu jest o wiele ładniejszy i przede wszystkim bardziej czytelny dla odbiorcy, niż w przypadku samych małych liter. Jeśli założony profil ma promować markę, można wpisać nazwę firmy czy strony internetowej, jednakże zaleca się użycie bardziej kreatywnego rozwiązania. Im bardziej charakterystyczna i chwytliwa nazwa, tym większa szansa na zapamiętanie przez użytkownika.   

Kolejnym istotnym elementem jest upewnienie się, że stworzony przez nas profil nie jest ustawiony jako prywatny. Posiadanie publicznego konta spowoduje, że użytkownicy będą mogli bez żadnych problemów poruszać się po profilu, co zachęci do obserwowania. Prowadząc profil na Instagramie, bardzo ważna jest interaktywność z odbiorcami. Należy być często aktywnym i odpowiadać na otrzymywane komentarze. Poprawi to relację z Followersami, a także zwiększy ich ilość. 

Istotną kwestią zdobycia większej ilości obserwujących na Instagramie jest odpowiednie dostosowanie treści do odbiorców. W tym celu warto stworzyć odpowiednią personę. Treści kierowane do persony powinny skupiać się na takich elementach jak jej zainteresowania, potrzeby i cele. 

Po uzupełnieniu wszystkich informacji można przejść do tego, co na Instagramie najważniejsze, czyli dodaniu zdjęć. Przed rozpoczęciem promocji profilu dobrze jest opublikować kilka fotografii, z tego względu, że pojedyncze treści nie będą dla użytkowników odpowiednią zachętą. 

Pomyśl nad strategią publikacji materiałów 

Żeby zdobyć więcej Followersów na Instagramie, trzeba zastosować odpowiednią strategię publikowania treści i się jej trzymać. Dobrze obrana taktyka jest kluczem do sukcesu i sprawi, że z czasem zacznie przybywać osób, które obserwują profil. Istotnym elementem zwiększenia liczby obserwujących jest dodawanie wysokiej jakości zdjęć oraz ciekawych treści. Przekłada się to na większą ilość osób zainteresowanych naszym kontem, a także na generowany ruch. Publikowane treści powinny być umieszczane regularnie np. raz dziennie, dwa razy dziennie. Aby obserwujący pozostali na koncie, należy ich angażować np. poprzez zadawanie pytań w postach. Dobrze jest również posiadać kilka zdjęć w zapasie. 

Odpowiednio promuj profil

Stała promocja profilu jest niezwykle ważna. Odbiorcy muszą wiedzieć, że posiadasz konto na Instagramie. Przekazuj informacje o profilu na innych kanałach. Możesz dodać link do profilu na Instagramie na swojej stronie internetowej, Facebooku, Twitterze, innych portalach, a także w e-mailu. 

Sprawi to, że część użytkowników, którzy sprawdzą Twoje inne profile w internecie, lub dostaną e-maila, odwiedzi później Twój profil na Instagramie. W momencie, gdy odbiorca uzna go za ciekawy, doda go do listy obserwujących. Portal AdWeek informuje, że aż 20% użytkowników Instagrama posiada również konto na Facebooku. Warto więc zwiększyć swoją szansę na dotarcie do większej ilości odbiorców. Jeśli posiadamy stronę internetową, dobrym rozwiązaniem może być publikacja na niej zdjęć z Instagrama. Sprawi to, że użytkownicy przeniosą się z witryny do tego portalu społecznościowego. Samo powiązanie fanpage ze stroną nie jest natomiast trudne. Większość znanych systemów CMS posiada gotowe rozwiązania, które dodają taką funkcję np. WordPress.

Wykorzystuj Insta Stories

Insta Stories to dostępne przez 24 godziny relacje, na których pokazywane są kulisy pracy lub życia. Z tego rozwiązania korzysta większość firm i marek. Dzięki temu rozwiązaniu firmy są w stanie pokazać klientom swoją pracę, jak funkcjonuje ich biznes, a także pozwala to zgłębić relacje. Aby stworzyć idealne i ciekawe story, trzeba dodać relacje po kolei tak, żeby zachowały ciągłość. Następnym ważnym krokiem jest wybranie odpowiedniego tła, muzyki, czcionki, napisów i kolorów. 

Używaj geo-tagów w zdjęciach

Jedną z funkcji Instagrama jest możliwość dodawania do zdjęć geo-tagów, czyli oznaczenie lokalizacji i miejsca, w którym została wykonana fotografia. Warto korzystać z tej opcji jak najczęściej. Pozwoli to na dotarcie do użytkowników, którzy wyszukują zdjęcia wykonane w konkretnej lokalizacji. Geo-tagi są więc szansą na zwiększenie zasięgów. Zaznaczenie lokalizacji w zdjęciu zwiększa zaangażowanie pod postem aż o 79%. Aby skorzystać z funkcji lokalizowania zdjęć, warto połączyć konto z Foursquare.

Oznaczaj użytkowników

Otagowanie innego użytkownika może spowodować aż 56% większe zaangażowanie Followersów. Wstawiając zdjęcie, warto wspomnieć i zaznaczyć użytkownika, który jest istotny dla kontekstu. Spowoduje to zdobycie nowych obserwujących i zwiększenie popularności. 

Zastosowanie powyższych porad sprawi, że Twój profil będzie bardziej widoczny na Instagramie, a także przyspieszy proces zdobywania Followersów. Aby proces był skuteczny, należy włożyć dużo czasu w rozwój i promowanie kanału. Warto więc przyłożyć się do prowadzenia konta na Instagramie i pamiętać o najważniejszych aspektach:

  • W pełni uzupełnij profil;
  • Zadbaj o atrakcyjny wygląd i treści wysokiej jakości;
  • Połącz konto z Facebookiem, ze stroną internetową, innymi kanałami;
  • Dużo komentuj;
  • Polub jak najwięcej zdjęć i zaobserwuj wiele profili;
  • Opracuj własną strategię.

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Inne wpisy

Co to jest LinkedIn

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to społeczność biznesowa, która umożliwia użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowych, poszukiwanie pracy, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, a także budowanie

Czytaj dalej
Przewiń do góry