Nikt chyba nie ma wątpliwości, że ecommerce to nie przyszłość, a teraźniejszość. Praktycznie każdy z nas miał styczność z zakupami przez internet, a większość z nas kupuje w sklepach internetowych regularnie. Dzięki ogromnemu popytowi na ten segment rynku, prowadzenie sklepu internetowego, staje się też świetną okazją biznesową, która często nie wymaga tak wielkiej inwestycji, jak chociażby sklepy stacjonarne. Zanim jednak sam zaczniesz sprzedawać, Twoim pierwszym pytaniem będzie zapewne „Co tak właściwie warto sprzedawać?”. Z tego powodu, przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł z kilkoma pomysłami, które mogą zainspirować Cię do wejścia w jakąś konkretną branżę. Opiszemy zalety i wady poszczególnych branż, tak byś mógł podjąć najbardziej optymalną decyzję.
1. Gadżety dla zwierząt
W czasach, gdy zamożność społeczeństwa nieprzerwanie rośnie, zaczynamy wydawać więcej pieniędzy na rzeczy, o których nie pomyślelibyśmy kilka dekad temu. Ubranka dla psów? Wymyślne zabawki, buciki, czy pieluchy? Obecnie są to niezwykle popularne produkty, w które zaopatrywani są nasi czworonożni (i nie tylko) przyjaciele.
Plusy:
Ogromna gama produktów w branży, m.in karmy, smycze, zabawki, ubranka, kojce, dedykowane gadżety itd.
Duże przywiązanie kupujących do zakupów – powracający klienci i duża wartość koszyka
Minusy:
Kupno tych produktów nie jest priorytetowe w czasach kryzysu – spadek popularności w cięższych czasach
Tendencja:
Wzrostowa
2. Produkty ekologiczne
Produkty eko powoli wkradają się w każdy obszar naszego życia. Na początku mogliśmy zobaczyć drobne zmiany, takie jak używanie papierowych słomek, czy płatne plastikowe reklamówki. Obecnie w większości dziedzin życia, produkty eko zdążyły już zagościć, może nie jeszcze na stałe [wypierając np. plastikowych konkurentów], natomiast chyba nikt nie ma wątpliwości jak ogromną część stanowią.
Często produkty eko kojarzą się z opakowaniami eko, natomiast nic bardziej mylnego! Eko może być wszystko – kosmetyki, żywność, czy też ubrania. Jest to ogromna gałąź, co w połączeniu z rosnącą świadomością ludzi odnośnie ochrony środowiska, czy spożywania lepszej jakości produktów, sprawia, że zdecydowanie warto przyjrzeć się tej branży!
Plusy:
Rosnąca świadomość, a wręcz moda na produkty eko.
Ogromna gama produktów – od kosmetyków, ubrań, aż po sztućce czy opakowania.
Minusy:
Dla wielu ludzi produky eko to niepotrzebny dodatek – nie przywiązują wagi
Tendencja:
Wzrostowa
3. Etui do telefonów oraz szkła hartowane
Plusy:
Ogromny popyt – praktycznie każdy potrzebuje m.in jedno etui, czy szkło hartowane
Łatwy dostęp do dostawców
Przedmioty łatwe i tanie w transporcie i magazynowaniu
Minusy:
Ogromna konkurencja
Niska marża
Tendencja:
Rosnąca
4. Sprzęt do ćwiczeń w domu
Częste lockdowny sparaliżowały wiele siłowni. Przez długi czas świeciły one pustkami, a ludzie nie za bardzo wiedzieli, czy przeczekać ten okres, czy szukać alternatyw. Wiele sklepów zaczęło proponować wtedy różnoraki sprzęt do ćwiczeń w domu m.in gumy oporowe, które osiągnęły ogromną popularność.
Mimo otwarcia siłowni, część ludzi polubiła domowe ćwiczenia i zdecydowanie warto zainteresować się sprzedażą tego typu gadżetów.
Plusy:
Ogromne możliwości współpracy z influnecerami z branży fitness – bardzo popularna kategoria influencerów
Możliwość rozszerzenia oferty
Minusy:
Przedmioty często duże, ciężkie w transporcie (np drążek)
Sytuacja pandemiczna wpływa na rosnący popyt – po minięciu pandemii może znacząco spaść
Tendencja:
Rosnąca
Kilka słów o sprzedaży przez internet na koniec…
Pamiętaj, że są to tylko pomysły i propozycje, a sam pomysł nie wystarczy, by nasze marzenie o sklepie internetowym się ziściło. O ile koszt związany z zatowarowaniem się, można przeskoczyć, decydując się na przerzucenie procesu logistyki na hurtownie (tzw. model dropshipping), o tyle koszt stworzenia sklepu oraz jego reklamy, wydaje się być nieunikniony. Nasza agencja oferuje stworzenie sklepu, jak i jego reklamę w przeróżnych kanałach, takich Google Ads, Facebook Ads, Pinterest Ads, Tiktok Ads i wiele innych. Reklamowaliśmy już w ten sposób dziesiątki sklepów i to samo możemy zrobić dla Ciebie. Jeśli potrzebujesz pomocy przy starcie swojego sklepu, nie wahaj się – napisz do nas, a gwarantujemy, że pomożemy Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu i nerwów, które często towarzyszą początkującym w tej sferze przedsiębiorcom.