Velbere

Co oznacza parametr fbclid na facebooku

Co oznacza parametr fbclid na facebooku?

W Google Analytics możemy ustawić filtry, które pozwalają na zidentyfikowanie ruchu odwiedzających stronę. Dzięki temu możemy wykonać analizy i dowiedzieć się, jakie są ich preferencje. Może to być np. znacznik statystyczny Google Insights dla AdWords, klasyfikacja wg wieku czy płci, a nawet ustalenie gdzie dokładnie przebywa dany internautana świecie (np. przebywa w hotelu lub jest podróżnym). Jeden z tych parametrów to fbclid (Facebook Click ID). Ten parametr określa numer ID Facebooka reklamodawcy lub agencji marketingowej ściągniętej przez oglądającego treści na twojej stronie internetowej (Clicks on Facebook Ads – CTR or Cost per Click)

Czym jest parametr fbclid?

 

Parametr fbclid jest skrótem linku na Facebooku. Jest to krótka nazwa zapisana przez FB, która odnosi się do danych zawartych w parametru. Możemy ustawić parametr fbclid na naszym profilu oraz grupy oraz konwersji (czyli dla mniejszych i większych fanpage’y).

Parametr ten gromadzi informacje o wynikach reklamy, co pozwala nam śledzić jakiej reklamie użytkownik się przygląda i tak dalej. Parametry są bardzo ważne, ponieważ to one decydują o tym ile razy moja reklama zostanie widoczna użytkownikowi facebookowemu (np. jeśli chciałbym zrobić kampanię reklamową, a nie miałbym odpowiedniego parametru pod tego typu akcjami).

FBCLID to unikalny identyfikator, który Facebook wykorzystuje do śledzenia ruchu generowanego przez dany link w serwisie społecznościowym.

Aby skorzystać z tej funkcji, w systemie Google Analytics można ustawić filtr pomiędzy domeną FB a domeną własną firmy. Dzięki temu na żadnym etapie ruch ten nie będzie mógł być dopasowany do jakiegokolwiek identyfikatora z innego źródła. Dzięki temu Facebook nie będzie miał dostępu m.in.

Czym jest parametr fbclid

W ten sposób na żadnym etapie ruch ten nie będzie mógł być połączony z żadnym identyfikatorem pochodzącym z innego źródła.

 

Aby włączyć filtr, przejdź do Audiencja > Zachowanie > Cały ruch i kliknij Dodaj filtr. Z rozwijanej listy wybierz Filtry niestandardowe i kliknij na Dodaj filtr niestandardowy. Pojawi się zestaw opcji: wybierz Zmienne niestandardowe, a następnie wpisz nazwę dla swojej zmiennej; wybierz, czy chcesz wykluczyć lub uwzględnić dane oparte na tej zmiennej; wybierz Region z listy rozwijanej i wpisz odpowiedni kod regionu (np. „pl”); i wreszcie wpisz wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być wymagane przez zmienną niestandardową (np. „Polska”, jeśli w poprzednim kroku wpisałeś „pl”). Kliknij Zapisz, gdy skończysz konfigurować te ustawienia, aby mogły zacząć obowiązywać natychmiast!

 

Dzięki temu Facebook nie będzie miał dostępu do tych danych

 

Facebook może stworzyć nowy strumień ciasteczek, który wygeneruje jednak odpowiedni identyfikator obsługujący fbclid. W żadnym etapie ruch ten nie będzie mógł być połączony z żadnym identyfikatorem, który ma opis reklamowy (tzw. pagety), na przykład adres IP lub inne szczególne podejście do ustawienia cookie (np., jeśli szukajkowicze wyszukiwarka).

Podsumowanie

 

Parametr fbclid na Facebooku to kod, który pozwala na identyfikację strony internetowej. Nie jest on widoczny dla użytkowników, ale może być wykorzystany do celów śledzenia.

Co to oznacza? Oznacza to, że jeśli masz stronę lub grupę na Facebooku i chcesz, aby ludzie widzieli Twoje treści w swoich newsfeedach, to musisz stworzyć aplikację z tym parametrem. Zazwyczaj deweloperzy tworzą takie aplikacje dla marek, więc łatwiej im śledzić ile osób lubi ich stronę itp. Im więcej masz polubień – tym lepiej!

Wiele firm zastosowało ten sposób, aby zachować prywatność swoich użytkowników. Zobacz, jak to działa i jak stworzyć filtr między domeną FB a domeną własną!

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Inne wpisy

Przewiń do góry